prin insasi misterul de care se inconjoara acest personaj...dk va macina curiozitatea si vreti sa aflati mai mult recomand " Nostradamus - 500 years later", un documentar istoric care iti va da de gandit...si asta e un lucru pe care il facem mai rar:D
sigur ca exista ceva misterios in acest personaj (nu stiu inca, in urma acestui "articol interesant" daca sa-i spun profet, sarlatan, lunatic, etc) dar exista ceva care ma face sa cred ca multe lucrui legate de acest subiect sunt doar speculatii. Ca un exemplu este afirmatia - chiar si cea din articol- ca 'ar fi inventat o pilula care te poate vindeca/poate preveni ciuma" iar cativa ani mai tarziu, prima femeie - si ea misterioasa- din viata lui, impreuna cu copii ar fi murit ca urmare a unei epidemii de ciuma.
tipul ori era un cinic si avea chef sa scape de nevasta si copii ca sa se insoare cu una mai bogata fie nu a inventat nimic si era un tip patetic
Intr-adevar articolul putea fi mai complex, mi se pare ca se termina prea brusc. Bine, nu m-as fi asteptat sa aflu toata viata lui intr-un articol dar sa fie descrise mai mult profetiile, care e textul original ce prevesteste atacul de la Word Trade Center ..etc. Pe de alta parte, asa cum e scris iti incita curiozitatea si te indeamna sa citesti si sa investighezi mai mult despre subiect.
Din cate am citit, prezicerile lui Nostradamus lasa loc interpretarilor.Edgar Cayce a fost intradevar un om spectaculos, care a si dezvaluit sursa prezicerilor sale.Ar fi interesant un articol despre el.Pana atunci, exista Google.:)
Eu cred ca rolul acestor articole nu este sa elucideze subiecte ci sa staneasca curiozitatea cititorilor de a afla mai multe.
In ce priveste prezicerile, in aceasta perioada tocmai se implineste cea mai teribil dintre toate, si de care din pacate nu prea vorbeste nimeni: "dominatia rasei galbene" ...
hai mai fiti seriosi de ce nu preveneu evenimentele astea importante care s-or intamplat daca chiar credeau oameni de stiinta ce scria lunaticul ala!!De ce numai la urma se zicea ca asta si asta o fost prezis de Nostradamus! Numai atunci cand s-a gasit eveneimentul potrivit atunci s-o mirat toata lumea ca a fost prezis de "marele profet" !Oare de ce nu l-a avertizat nimeni pe presedintele Kennedy ca o sa fie asasinat sau de distrugerea turnurilor gemene????
Aceste lucruri nu va da de gandit sau sunt prea nesemnificative????? Looooooooooooooooooooooooool
Lori_24 ai pus punctul pe i. :) Cam ai dreptate...
Trimis de cristyblu la 09 Ianuarie 2008, ora 14:19
Toata chestia asta are implicatii adanci si vechi. Este la fel ca apocalipsa din biblie scrisa in asa fel incat sa lase loc de interpretari. Astfel un om de geniu, cum ar fi Nostradamus, a gasit formularea care poate fi interpretata dupa anumite evenimente, dar numai dupa ce aceste evenimente au loc poti face asocieri... deci nu cred ca este profetie cat este geniu in manipularea cuvintelor si itelesurilor!
simple debitari , avea omu talent la scris si atat ca daca era ceva de capul lui termina scoala de medicina.Oare pe Jules Verne sa-l numim profet ca si pe Nostradamus?cine stie?
Trimis de elevul_65 la 09 Ianuarie 2008, ora 14:49
mah e tare omuletul ca adevar graia ca nu a ajuns IN ISTORIE!!! noi alta data si ca sa stii sti tu lagdb ca sa fii geniu nu trebuie sa termini o facultate!! EINSTEIN a ramas corigent la fizica !
lori_24 daca eu iti spun ca maine va izbucni un incendiu devastator la casa poporului si va ramane doar o ruina din ea , ma crezi? nu, zici k sunt nebun si debitez, iar daca se intampla exact cum am zis eu. ce o sa mai zici? iti dai seama k in tot ce a scris el nu apareau cuvinte gen KENNEDY sau WORLD TRADE CENTER, nu stiu care e combinatia cu asta si cu ce facea el, nu sunt in masura, dar un sambure de adevar trebuie sa fie pe undeva, parerea mea
daca sunteti interesati si de alte date despre nostradamus,gasitzi in "mari enigme ale trecutului" scoasa de Reader's digest.eu am gasit acolo o multzime de date despre nostradamus,destulde interesante:D
nu in zadar se spune ca ar fi existat o mašina a timpul sau o poarta a timpului cam aša ceva :) ohh ši ce bine e sa zburam printre stele ši nebuloase off doar oare pe unde sa racacit fantoma mea dulce?
Trimis de fidelitatae la 10 Ianuarie 2008, ora 08:52
un subiect interesant si plin de mister.eu cred ca aceste predictii a lui nostradamus au ajuns sa se adevereasca deorece multi oameni s-au gandit la vorbele lui.daca o sa studiatiputin filozofia o sa vedeti cat de mare poate fi puterea gandului si cum ne poate influenta acesta intreaga viata.
e ca si cum te-ai gandi mereu la un lucru pe care ti l-a spus cineva despre tine (ex ca esti urat) desi in prima faza constati ca e un lucru neadevarat gandindu-te mereu la ce ti-a spus ajungi sa crezi si tu acest lucru,si astfel prin puterea gandului daca o putem numi asa toti ceilalti te vor vedea asa
Trimis de fidelitatae la 10 Ianuarie 2008, ora 08:54
.....
Trimis de Andreutzu la 10 Ianuarie 2008, ora 09:05
Bine punctat fidelitatae, impartasesc EXACT acceasi idee cu tine. Problema e ca oamenii din vreamea lui Nostradamus si nu numai nu isi dadeau seama ce inseamna puterea gandului si a imaginatiei. Cu cat mai multa lume a crezut de-a lungul timpului in previziunile lui Nostradamus cu atat previziunile sale au fost mai aproape de a se materializa.....
Trimis de cristyblu la 10 Ianuarie 2008, ora 09:39
Hai fiti seriosi!!! In acele vremuri cati oameni stiau sa citeasca sa nu mai zic ca ale lui carti au si fost interzise intr-o anumita perioada, deci nu putem vorbi de asa ceva. Dupa cum mai zicea cineva de ce Jules §Verne nu este considerat un profet care a fost mult mai accesibil si mai practic!
Trimis de gabiherbel la 10 Ianuarie 2008, ora 18:59
wowww...sincer, nu m-as fi asteptat la atatea opinii:D...anyway...am vrut sa adaug doar un simplu fapt care mi se pare semnificativ..catrenul referitor la Napoleon Bonaparte...pur si simplu descrie ascensiunea.. de la un simplu soldat ajunge imparat, nascut in apropierea Italiei (Corsica), se refera chiar si la perioada cat a durat regimul 14 ani pana cand a fost exilat pe insula Elba...true or false?:D...in orice caz exista un adevar incontestabil in profetiile lui Nostradamus: "as time elapses after my death, my writings will have more weight than during my lifetime...." o zi (ne)buna!!!!!:D
rasfoim prin carti ši mergem mai des pe la biblioteci :p
Trimis de Night_Crawler la 10 Ianuarie 2008, ora 23:55
Nu stiu ce sa zic de restul lucrurilor prezise de Nostradamus sau despre parerile celorlalti referitoare la "World Trade Center"...cert este (cel putin in opinia mea si a altor catorva de prin lumea asta) ca "americanii-s de vina...".in cazul in care aveti curiozitatea si sunteti deschisi unor alte idei decat cele traditionale vizionati filmul Zeitgeist de la 35:54...Asta pentru ca in primele 35 de minute si 54 de secunde din acest film documentar este prezentat crestinismul si nu are legatura cu ceea ce am sustinut pana acum...Poate fi vizionat la http://zeitgeistmovie.com/ online gratis numai ca nu are subtitrare in romana si este in engleza...Cine vede acest documentar si sustine in continuare ca turnurile au cazut din cauza unor teroristi inseamna k nu ii ceva in regula cu lumea in care traim..
Eu am vazut documentarul si e super tare, oricum eu nu credeam in teoria americanilor si nici acum nu cred in ei SUNT ANTI-AMERICAN. Cauta pretexte pentru a face rost de petrol si de bogatiile celorlalte tari mai putin dezvoltate!!! FUCK AMERICA!!
Trimis de la 11 Ianuarie 2008, ora 21:45
buna treaba..de la Nostradamus am ajuns la "Fuck amerika"...Poate si asta este o prezicere,nu?;)Pana la urma important este ceea ce traim si nu ceea ce vom trai si de ce sa nu recunoastem:pe multi dintre noi(aici ma numar si eu...)ne sperie viitorul,sau mai corect spus sa ne aflam viitorul insa cert este ca Nostrodamaus a prezis bine ceea ce a prezis!Stiu ca am vazut documentarul cu el si-am rams marcata mult timp si chiar daca eram prea mica tot mi-a ramas intiparit in minte...Pana la urma,o parte din ceea ce a prezis,s-a adeverit!ramane sa vedem ce va fi de azi innainte!Dar pana una alta,eu zic sa ne bucuram ca existam.
Mie unul nu imi place sa imi aflu viitorul. Nu vad de ce sa stiu viitorul e mai palpitant sa nu stii ce se va intampla!! SI......FUCK AMERICA!!!
Trimis de Andreutzu la 15 Ianuarie 2008, ora 12:04
Cautati pe net documentarul "Zeitgeist", daca nu il gasiti pe dc intrati pe www.zeitgeistmovie.com ......vizionati-l......va va da peste cap tot sistemul de valori actual....numai bine...
1 la mana: Apocalipsa din Biblie (care tradusa, ma refer la titlu, din lb. greaca inseamna REVELATIA; IN NICI UN CAZ SFARSITUL LUMII sau alte ineptii cum am mai auzit si aud de ceva ani buni) nu este o carte scrisa ca sa lasa loc de interpretari. Este o REVELATIE pur si simplu a lucrurilor viitoare! Atat! Scopul ei este sa vedem ce-o sa se intample (aici ma refer la descrierea Cer-ului, etc...etc.). Este plina de metafore si exemple, sa zic plastice, tocmai pentru a nu pune punctul pe I. Daca stii ca maine te impusca unu la 12.35 cand iesi pe poarta, sigur nu mai iesi!2. E..ideea este sa vedem OMNIPREZENTA si OMNISTIINTA lui Dumnezeu....ATAT. Asta este scopul ei, sa vedem ca D-zeu are dreptate si noi nu. EL stie viitorul pentru ca asa se va intampla, nu se intampla ptr ca asa stie El. OMNISTIINTA lui D-zeu este singurul lucru care nu-si are originea in legea CAUZA-EFECT (se intampla ptr ca stie), ci este invers EFECT-CAUZA (stie ptr ca se va intampla). Nostradamus era un vizionar. ATAT. Cineva mai sus a pus punctul pe "i". Dupa razboi multi eroi se arata. Acelasi lucru este si la Nostradamus. Dupa ce se intampla multe, aflam ca el le-a prezis. Mai bine ne prezista dracu` o lista cu ce a zis c-o sa se intample...atunci DA putem spune ca a PREZIS...Sa fim dracu` serios, ca si asa am ajuns un popor vai de capu` nostru...Peace (for all of u). In loc sa ne arda de probleme noastre reale, care chiar ne afecteaza viata (sociala, de familie, sexuala, psihica etc.), noua ne arde de Nostradamus si de nus` ce prezicatori, vrajitori si ghicitori.....Peace
Trimis de tre321dsa la 19 Ianuarie 2008, ora 18:01
ihote unu cu prezenta de spirit si distept ,lasand gluma la oparte da ai dreptate omule peace si toate alea dar ce faci tu cand nimeni nu face nimic an acest sens nici macar tu (ma refer la ale noastre din tara noastra ) doar se aude ca un suierat de vint sa iti imaginezi briza de vint pe la tv ,internet si ziare campania NI MAI DA SPAGA ,dar atat si cate un dj de radio colea face o emisiune interesanta si nimic oameni vad aud constata si in urmatoarele 10 min se apuca sa faca ce stiau inainte si se poarta fara sa se fi intanplat nimic . si aici punct as putea sa vb mult si binee, ideea
este ca asfel de de subiecte ne mai face sa uitam de necazurile care le suferim 9 din 10 romani (saracia s a m d ); mai multe nu mai vb, as adauga decit ceva asemanator comentariul lui kitty de mai sus si cred ca tuturor ne place sa credem ca suntem spontani si momentele sunt unice in viata, neprezise de nimeni
Jules Verne cu a lui Nautilus ca si Da Vinci cu proiectele lui mult inaintea timpului sau (sa nu uitam proiectul unui elicopter pe vremea cand nu se zbura nici macar cu balonul) au fost niste vizionari dar nu profeti. Documentarul despre Nostra de pa NatGeog spune multe lucruri interesante, din care doar 1% sa fie adevarate si tot ar fi mult. Iar recent a fost chiar un film artistic cu viata lui Nostradamus. Nu chiar tot cea scris e adevarat, dar sunt multe lucruri care ar fi greu de explicat.
Trimis de zori_albastre la 27 Ianuarie 2008, ora 12:41
s-au vehiculat multe teorii ca in 2012 ar veni sfarsitul lumii. Mi se pare putin aiurea. Asa se vorbea si despre anul 2000.
in mod sigur insa...daca nu vine sfarsitul lumii...pe cale "apocaliptica"...noi in provocam pentru ca nu avem grija de ce e in jurul nostru.
nu ca as fi eu mare ecologista dar trebuie sa recunoastem ca totul se shimba din rau in mai rau de la an la an si noi nu facem mai nimic pentru asta.
Am vazut documentarul Nostradamus-500 years later si ce mi s-a parut interesant a fost ca el a scris in una din cartile lui ca el-Nostradamus-nu va fi elogiat in vremurile sale, ci deabia dupa ce va muri,iar dupa 500 de ani se va pomeni cat mai mult despre el. Si al 2-lea lucru interesant a fost 3797,o cifra care ar prezice anul sfarsitului de lume, cu toate ca nu cred.In fine , daca se stia despre preziceri de ce nu se spuneau inainte ca faptele sa se fi intamplat, pt a fi prevenit ? Ramane totusi un mister!
un articol interesant....
Comentarii pe articolul "Nostradamus, vizionarul apocaliptic"
tipul ori era un cinic si avea chef sa scape de nevasta si copii ca sa se insoare cu una mai bogata fie nu a inventat nimic si era un tip patetic
In ce priveste prezicerile, in aceasta perioada tocmai se implineste cea mai teribil dintre toate, si de care din pacate nu prea vorbeste nimeni: "dominatia rasei galbene" ...
Aceste lucruri nu va da de gandit sau sunt prea nesemnificative????? Looooooooooooooooooooooooool
e ca si cum te-ai gandi mereu la un lucru pe care ti l-a spus cineva despre tine (ex ca esti urat) desi in prima faza constati ca e un lucru neadevarat gandindu-te mereu la ce ti-a spus ajungi sa crezi si tu acest lucru,si astfel prin puterea gandului daca o putem numi asa toti ceilalti te vor vedea asa
Numai bine tuturor!
este ca asfel de de subiecte ne mai face sa uitam de necazurile care le suferim 9 din 10 romani (saracia s a m d ); mai multe nu mai vb, as adauga decit ceva asemanator comentariul lui kitty de mai sus si cred ca tuturor ne place sa credem ca suntem spontani si momentele sunt unice in viata, neprezise de nimeni
in mod sigur insa...daca nu vine sfarsitul lumii...pe cale "apocaliptica"...noi in provocam pentru ca nu avem grija de ce e in jurul nostru.
nu ca as fi eu mare ecologista dar trebuie sa recunoastem ca totul se shimba din rau in mai rau de la an la an si noi nu facem mai nimic pentru asta.
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori