"...asa ca nu te zgarci si demonstreaza-i partenerei tale ca "ai cu ce", atunci cand o inviti in oras." - mno sa ma scuze cele care gandesc asa, dar daca pentru o fata/femeie asta este ceva ce o impresioneaza, da dovada de superficialitate.
Trimis de nitanandrei la 04 Februarie 2008, ora 10:43
Nu sunt zgarcit, dar chestia cu bacsisul a cam sarit calul la noi, uitam ca acei oameni au si ei salariu , nu trebuie sa-i platim noi. Culmea nesimtirii am intalnit-o intr-un restaurant in Bucuresti unde pe nota de plata era trecut si bacsisul chelnerului. Mentionez ca in acel restaurant nu o sa mai intru deloc. De obicei las bacsis in restaurante (localuri) atat cat vreu eu si doar daca chelnerul m-a servit cum trebuie, sau dupa caz deloc.
Ca sa fiu sincera.. E un articol prost realizat si spun asta in calitate de femeie.. Pe mine nu ma enerveaza nimic din ceea ce s-a scris in articolul acesta. Poate cei care sufera de complexe de superioritate, fara a avea motive..
ati dat-o in bara cu articolul asta!din contra nu mi se pare nevoie sa lasi bacsis dar dak merita si cu condusul e mare aberatie.nu sunt astea lucruri cu care sa-ti enervezi pritena.ma gandeam k o sa spuna ceva de mintit,inselat dar nu de nimicuri....:P
Trimis de la 04 Februarie 2008, ora 11:24
am auzit ca si in strainatate sunt restaurante unde este trecut bacsisul pe care trebuie sa-l lasi. deci nu e ceva iesit din comun, dar cu toate astea nici eu nu sunt de acord. daca vreau las bacsis daca nu, nu.asta trebuie sa fie optinunea clientului.si la o adica tot noi suntem cei care fac legea si aici. din moment ce ne obisnuim cu bacsis, va deveni o raritate sa nu lasi. asa ca deocamdata bacsisul nu e obligatoriu. am patit sa astept sa mi se dea restul si sa astept cateva minute , pt ca d-soara chelnera nu a binevoit sa mi-l dea si era vorba de 4 lei, cam cat a fost si consumatia. acuma scuza-ma, dar nu las bacsis egal cu valoarea consumatiei. daca vrei sa lasi, lasi 1pana la 3 % din valoarea ei.sa fim seriosi.
teoretic 10% din nota se lasa bacsis, asa e si in state, pe nota de plata iti scrie ca 10% sunt ai chelnerului, nici mie nu mi se pare normal. adica sa ma duc intr-un restaurant sa stau 5 ore dupa mancare sa mi-o aduca si rece si sa vorbeasca si de sus , iar pe langa astea sa-mi treaca bacsisul pe nota, cred ca as face mare scandal, dar dupa parerea mea chelnerul singur isi face bacsisul, totul depinde de el, si de cum te serveste, la four seasons in jupiter, cum ma intorceam putin sa ma uit si eu in jur, nici nu stiu de unde sarea chelnerul: doriti ceva , va mai servesc, e buna mancarea? pai asa mai zic si eu atentie si servire... babylavichka cum sa lasi 1%? adica la nota de 10.000.000 intr-un restaurant lasi 100.000?? michi..sunt fete si fete, de exemplu, am o prietena care se enerveaza la culme cand incep sa ma prostesc la volan si sa conduc haotic.. oricum articolele astea cred ca sunt traduse din revistele alea americane plictisitoare rau
Trimis de bughi_yo la 04 Februarie 2008, ora 12:15
vai.dar vai !!! ce articol :))) .deci nu ii asa grav dak iti minti sau inseli partenera pt k ea nu se va enerva :)))
Ce sa zic.ok..le dau dreptate in legatura cu cearta in public...cu faptul ca nu trebuie sa iti tratezi prietena cu superficialitate si dispret ptr ca tu ejti cel mai tare..nu vrei nici sa faca infarct de la cum conduci..dar totusi...ce treaba are bacsisul? Ok..eu recunosc ca am facut un obicei de a lasa ..numai in momentul in care serviciul a fost pe placul meu..altfel nu..nu las bacsis ca am ca sa ii arat prietenei mele ca "am cu ce" ..
pt tanti babylavichka: ti-as dori sa lucrezi si u ceva timp ca ospatar si vei vedea atunci ce inseamna 1% din nota, domnisoara, in momentul in care u vei avea salariul minim pe economie si trebuie sa traiesti o luna din el, pe langa faptul k mai ai si o chirie in spate.sunt satul de fitosi ca voi (ca aceia despre care se vb in editorial...ma refer la capitolul"fitosi cu chelnerii")oricum ce a facut ospatara respectiva atunci k a uitat sa-ti aduca restul, poate chiar a fost o greseala.depinde de om, de ora din zi, aglomeratie, cate mese ai la ora resp, cat de ordonat e ospatarul respectiv
bravo B82riez!!!!!!!!
stai cuminte ca am un coleg care acum o saptamana a servit o masa ce a avut nota de 1051 lei si a platit cu cardul.iar ospatarului:.....multumesc frumos.timp in care masa respectiva a stat jum de zi.
asa k sa ma scuteasca clientii astia gen "fata tatei, baiatul mamei"care primesc si ei bani de un suc siies in oras sa vada lumea, vin la terasa de beau o cafea, stau 3 ore, si mai sunt si plini de fite de-astea de 2 lei.....pardon....2 bani:)))))
hmmm...in ceea ce priveste bacsisul nu am nici o problema de lasat oricum il las...dar daca sunt servit cum trebuie si mi vb si frumos,pe linga asta mai este si ea frumoasa,zambitoare are mai mult..bacsis normal...despre modul de a conduce,mie imi place viteza iar nu stiu sa fii avut pina acum o prietena care sa nu i fii placut modul meu de a conduce...cu alte cuvinte nu o impresionez k ii las bacsis nu stiu cate sute la ospatarita ca sa dau dovada ca am bani...si ea sa fie o materialista.....ci prin felul meu de a fii...dragut
ia mai da-i incolo cu bacsisu lor;ei p c muncesc?p turta dulce ?pai ei ajung s stranga din bacsis mai mult decat castig eu p luna si atunci nu mi s pare ceva normal k eu sa-i las bacsis;mai degraba ii dau la un amarat p strada decat sa-i las lu unu niste bani in plus doar pt simplul fapt k el isi face datoria;nu-ti convine salariul,cauta in alta parte;dak ii lasi putin s mai uita si urat p tine,d park ai fii milionar in euro si nu-i dai si lui ceva acolo.
Trimis de nitanandrei la 04 Februarie 2008, ora 15:09
Ai dreptate Monte.
babylavichka, Eu am intalnit in Franta ceva de genul, dar nu se chema "bacsis" era un fel de taxa de terasa daca pot sa ii zic asa. Adica in restaurant era un pret iar pe terasa mai mare cu aprox. 10%. Nu te obliga nimeni sa dai bacsis, nici nu e legal, sunt sefi care isi concediaza angajatii daca primesc bacsis (vezi Mc` Donalds.)
Si mama mea muncea intr-o vreme pe salariu minim pe economie la o fabrica de confectii textile. Ei oare cine ii dadea bacsis?
Trimis de cristyblu la 04 Februarie 2008, ora 15:43
Mecupaul vorbesti de parca meseria de ospatar e cea mai grea din lume! Frate e meseria pe care tu ai ales-o, sunt o gramada de alti oameni care stau cu salariul minim pe economie si nu le da nimeni un bacsis, plus ca numai voi stiti cate bauturi "indoiti" sau cate alte smecherii fac ospatarii... nu vreau sa generalizez pt ca pun pariu ca sunt si unii corecti ma refer la cei ce o fac! Intr-adevar si aici in Italia este acea taxa de terasa pt ca aici in general se plateste cu un card!!
Trimis de paulmecu la 04 Februarie 2008, ora 18:15
cristyblu, in primul rand barmanii indoaie bauturile si nu ospatarii, smecherii nu au cum sa faca ospatarii.poate pe timpul lui Ceasca, atunci da, cand se faceau note de mana si sa te fereasca sfantu"....nu zic ca este cea mai grea meserie din lume, dar pt cine a lucrat in domeniu, sau lucreaza inca stie la ce ma refer. din cate inteleg locuiesti sau muncesti in Italia...te intrb u lasi bacsis la ospatar, daca el si-a facut serviciile pe placul tau?sincer...
sunt multi care isi dau cu parerea degeaba, cu niste vorbe aruncate in vant aiurea.multe chiar nu isi au rostul.apropo, Monte...daca nu ai da la ospatar, nu ai da nici la amarat, frate.un singur lucru bun am invatat de cand lucrez in domeniul acesta si anume ca am invatat sa cunosc oamenii poate mai mult decat alte persoane....oricum am vb prea mult despre subiectul acesta.n-are rost. poate ne mai intalnim.
pa pa
Trimis de seemann_cole la 04 Februarie 2008, ora 23:02
Vad o gramada de comentarii inpotriva bacsisului pentru ospatari...sau in general pentru cei care presteaza servicii si ma intreb cati dintre cei care comenteaza ar face fata macar o zi unor fitzosi pe care mereu trebuie sa-i servesti cu zambetul pe buze si sa accepti aroganta si superioritatea cu care iti vorbesc...nu multi...asa ca inainte sa comentati incercati din curiozitate o zi k ospatar si o sa va schimbati parerea ;) Cu drag Seemann
paulmecu,tu practic pui semnul egal intre ospatar si amaratii d p strada;dak tu te consideri la fel cu un amarat,treaba ta,dar eu chiar dau bani la amarati;nu mereu,ce-i drept,dar dau;pai si dak te trateaza cu aroganta tb s iti lase bacsis?te trateaza asa,ii servesti si tu la fel;
Trimis de la 04 Februarie 2008, ora 23:16
in restaurant e o totusi o regula nescrisa de minima civilizatie sa lasi acei 10% din nota ospatarului care te-a servit. acum depinde de restaurant si de modul in care esti servit.
pai din cate štiu eu cam toti lasam acel bacšiš cel putin pe aceste meleaguri ale mele :D hehe ši chiar daca ai iešit cu o domnišoara /doamna /pireteni oricum laši acei cativa banuti ca bacšiš ,sigur depinde mult ši de localuri,hmm despre cum ar trebui sa conduca o mašina sta chiar e mai grav,nu de alat am avut eu un aciident ff rau dupa care nu am iešit 1 sapt din casa :) ši nu pra a vrea sa ma simt ca cei ce conduc formula 1 :D
apropo de servire si bacsisuri!am o propunere pt cine vrea sa rada si sa afle de regulile nescrise ale ospatarului,uitati-va la "you got served" va veti distra in cazu in care nu va va placea ce veti vedea
si apropo era sa uit nu te pune niciodata cu cel care iti aduce mancarea sau bautura...daca ati vizionat filmu vetzi intelege ce vreau sa zic
papa
Trimis de nitanandrei la 05 Februarie 2008, ora 15:13
Eu am lucrat ca ospatar si barman, la o pizzerie am fost chiar de amandoua in acelasi timp. Nu stiu cum e acuma dar atunci cand ma duceam la interviuri angajatorii ziceau ceva de genul "uite ai 500.000 lei salar pe saptamana si ce mai faci tu ciubuc ajungi la 1.000.000/saptamana." Era ca naiba, intradevar mai iesea cate ceva dar trebuia sa mai umbli si pe la gramaje putin ca sa te descurci cu 1.000.000 / luna.(asta se intampla in 2000 - 2001). Asta e adevarul, dureros ce e drept, ospatarii au salarii mici de aceea se bazeaza pe ciubuc.
monte ia trateaza tu cu aroganta si indiferenta un arogant pe care-l servesti si el iti vorbeste cu superioritatea lui, sa vezi cum esti tu dat afara. pt ca arogantu ala face consumatie, iar tu primesti salariu ca sa-l servesti, asta insemnand sa-i suporti figurile si superioritatea, nu i le suporti , mai sunt si alte localuri unde poti servi si tot pentru asta esti platit, deci nu tine treaba pe care ai zis-o
, eu daca as fi patron si ar veni un taranoi cu un porsche si ar face consumatie mare si el te-ar privi si ti-ar vorbi cu superioritate, iar tu ai face la fel te-as da afara imediat, pentru ca ala imi face consumatie iar tu esti platit sa-l servesti cum trebuie, ca nimeni nu vrea sa-si piarda clientii, (vezi turabo din piata romana), numai masini de peste 50.000 vezi in fata, e imaginea localului, se face consumatie, imediat as da afara un angajat care ii vorbeste unui client (fie el arogant si basinos si plin de figuri)cu aroganta si etc
depinde d tine;dak tie iti convine un loc d munk unde te calca un taran in picioare doar pt k i-a dat tati bani d buzunar pt seara asta cat castigi tu intr-o luna sau mai mult,atunci descurca-te si inghite mizeriile lor;pai ii trag o flegma in ochi si papa.locuri d munk sunt peste tot.
Trimis de la 05 Februarie 2008, ora 21:36
Ba, da voi vreti sa mergeti la restaurant sa va certati, sa va bateti, sau sa mancati, sa beti si sa va simtiti bine?
In lumea asta tot omu trebuie sa traiasca. Femeile se supara oricum daca vor sa-ti dea papucii. Daca intradevar te iubesc nu se supara decat in scop constructiv, ca sa iti speli chilotii si ciorapii murdari cand n'o mai fi ea langa tine , sa dai exemplu copiilor cum sa se poarte in societate, etc. Oricum cred ca e facut acest sondaj de o tipa cu figuri in cap
Trimis de bughi_yo la 06 Februarie 2008, ora 15:30
se pare k s-au adunat ospatarii si barmanii aici si s-au revoltat impotriva celor kre nu lasa ciubuc;
nici o meserie nu este usoara si nu toti sant platiti dp munk depusa;asta e riscul meseriei :)
una peste alta, bacsisul se lasa NUMAI daca ospatarul s-a purtat frumos. Daca vine la tine pleoscaind o guma si tratandu-te cu sila, apoi aducandu-ti comanda cu o ora intarziere, rece bocna, iti tranteste in fata si niste tacamuri murdare, si ca incheiere isi adauga pe nota de plata cate 5-10 mii la fiecare portie comandata "din greseala", iar cand ii atragi atentia mai si comenteaza, chiar nu isi merita bacsisul. Pt. chelnerii care au luat parte la acest topic.. despre cazurile astea se vorbea cand spuneau unii ca ospatarii nu merita bacsis :)
Trimis de alisssa2003 la 08 Februarie 2008, ora 17:10
http://wowazanghen.myminicity.com/ intrati aici si vedeti daca va place!
da de ce sa nu lasam bacis si la cel care citeste contoru(ca sigur nu are salariu mare),la femeia de servici de pe scara,la banca cand depunem niste bani lasam si acolo 10% ca doar asa-i frumos nu?ce dracu toti lucreaza pe bani...unii pe mai multi unii pe mai putini.oare cum ar fi sa lasi bacic la toti???ca poate nu le ajunge salariu
Trimis de nitanandrei la 11 Februarie 2008, ora 08:31
Uite de asta prefer eu sa platesc pe unde se poate cu cardul.
aiurea....de unde ati scos si voi prostiile astea...era cliseu daca mai ziceati ca ne enerveaza ca nu lasa capacu jos la WC....de parca nu putem sa il lasam singure...kkt...dume
OBICEIURI
Comentarii pe articolul "5 obiceiuri cu care o enervezi"
bravo B82riez!!!!!!!!
stai cuminte ca am un coleg care acum o saptamana a servit o masa ce a avut nota de 1051 lei si a platit cu cardul.iar ospatarului:.....multumesc frumos.timp in care masa respectiva a stat jum de zi.
asa k sa ma scuteasca clientii astia gen "fata tatei, baiatul mamei"care primesc si ei bani de un suc siies in oras sa vada lumea, vin la terasa de beau o cafea, stau 3 ore, si mai sunt si plini de fite de-astea de 2 lei.....pardon....2 bani:)))))
hai pa.
v-a deranjat unul dintre atatia ospatari
babylavichka, Eu am intalnit in Franta ceva de genul, dar nu se chema "bacsis" era un fel de taxa de terasa daca pot sa ii zic asa. Adica in restaurant era un pret iar pe terasa mai mare cu aprox. 10%. Nu te obliga nimeni sa dai bacsis, nici nu e legal, sunt sefi care isi concediaza angajatii daca primesc bacsis (vezi Mc` Donalds.)
sunt multi care isi dau cu parerea degeaba, cu niste vorbe aruncate in vant aiurea.multe chiar nu isi au rostul.apropo, Monte...daca nu ai da la ospatar, nu ai da nici la amarat, frate.un singur lucru bun am invatat de cand lucrez in domeniul acesta si anume ca am invatat sa cunosc oamenii poate mai mult decat alte persoane....oricum am vb prea mult despre subiectul acesta.n-are rost. poate ne mai intalnim.
pa pa
si apropo era sa uit nu te pune niciodata cu cel care iti aduce mancarea sau bautura...daca ati vizionat filmu vetzi intelege ce vreau sa zic
papa
, eu daca as fi patron si ar veni un taranoi cu un porsche si ar face consumatie mare si el te-ar privi si ti-ar vorbi cu superioritate, iar tu ai face la fel te-as da afara imediat, pentru ca ala imi face consumatie iar tu esti platit sa-l servesti cum trebuie, ca nimeni nu vrea sa-si piarda clientii, (vezi turabo din piata romana), numai masini de peste 50.000 vezi in fata, e imaginea localului, se face consumatie, imediat as da afara un angajat care ii vorbeste unui client (fie el arogant si basinos si plin de figuri)cu aroganta si etc
In lumea asta tot omu trebuie sa traiasca. Femeile se supara oricum daca vor sa-ti dea papucii. Daca intradevar te iubesc nu se supara decat in scop constructiv, ca sa iti speli chilotii si ciorapii murdari cand n'o mai fi ea langa tine , sa dai exemplu copiilor cum sa se poarte in societate, etc. Oricum cred ca e facut acest sondaj de o tipa cu figuri in cap
nici o meserie nu este usoara si nu toti sant platiti dp munk depusa;asta e riscul meseriei :)
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori